سرباز الکترونیکی امام زمان

۱۸ اسفند ۹۳ ، ۱۶:۰۰

فرق ریش با ریش

سرباز الکترونیکی امام زمان - فرق ریش با ریششهدا شرمنده ایمکوچه و غم
 

چند وقت پیش داشتم با چند تا از دوستام حرف می زدم که خیلی هم به ایران باستان علاقه داشت می گفت پیدا کردن شغل تو  ایران فقط برای افرادی جواب می ده که یه عالمه ریش دارن و برای افرادی که کار بلدنو ریش ندارن کار مهمی گیر نمی اد  مدتی تو فکر حرف های دوستم بدم که تلوزیون داشت مراسم دیدار خلبانان نیروی هوایی با اقا رو  نشون می داد داشتم به تصاویر که نگاه می کردم که نگاهم به چند نفر دیدم که ریش زیادی نداشتند و از درجه داران هم بودند  تو تصاویر دیگه ارتش هم که دیدم تو رژه ها سرباز های بهترین یگان های ارتش هم انچنان ادم ریش بلندی ندیدم با خودم فکر کردم چرا ارتش که امنیت کشور روی دوش اونه این جوری که دوستم می گفت نیست

 

عکس چند تا از ادارات رو هم دیدم اوناهم این طوری بودند فهمیدم کار خوب داشتن و مهم داشتن تو ایران فقط به ریش نیست و به ادم های کار بلد بدون ریش هم کار های مهم واگزار می شه و شاید هم ریش یکی ازملاک های انتخاب افراد باشه در ظمن ریش یه چیز صرفا زورکی نیست که میگن همه باید ریش داشته باشن ای یه چیز اعتقادی برای مردم ایرانه که در دین هم داشتنش برای مردها واجبه و وسیله ای برای شناسایی مرد ها از زن ها است 

 

 

مدتی قبل که به شیراز رفته بودم به تخت جمشید رفتم به تصاویر حک شده روی دیوار نگاه می کردم  یک تصویر از پادشاهان  سربازان هخامنشی ندیدم که ریش بلند نداشته باشن با خودم گفتم چرا این قضیه رو فقط به اسلام ربط می دن و کسایی که به ظاهر وطن پرست هستن ریشو نشانه امل بودن و بی کاری جوان های روشنفکر ایران می دونن چرا اگه یه بچه حزب اللهی یکم ته ریش بزاره و بیاد بیرون بهش میگن امل و بی تمدن بعد کوروش که این همه ریش می زاشت شده نماد تمدن اگه شما ادعای وطن پرستی تون میاد مثل پادشاهان ایرانی نمی زارید چرا شما از گزشته خود فقط یه علامت فروهر به ارث بردید چرا فرهنگ و دیگر چیز های تمدن های ایرانی را یاد نگرفتید

چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

انتشار مطلب با درج منبع باعث خوشنودی ماست

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۸
مهدی نوشادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی